Incasso zonder kosten?

Bel direct, 010 - 414 54 44!

Direct contact met CIB incasso

Ik ontvang graag vrijblijvend informatie.

Uw onderneming gesmeerd laten lopen, dankzij de “order to cash” methodiek

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom debiteuren niet betalen. Het is uitermate vervelend wanneer dit gebeurt, maar het is helaas iets wat nog steeds regelmatig voorkomt. Het is dan goed om te weten dat u bij het Centraal Invorderings Bureau terecht kunt om uwfacturen uit handen te geven. Wij stellen vervolgens alles in het werk om de klant zo snel mogelijk te laten betalen. Dat doen we al sinds 2007 op onze eigen unieke en zeer succesvolle wijze. 

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Daarom laten we u in deze blogreeks kennismaken met handige tips en effectieve methodes om een klantenbestand op te bouwen waar u trots op kunt zijn. Zo’n klantenbestand komt niet uit de lucht vallen. In de blogreeks “order to cash” geven we u inzicht in hoe u dit precies doet. Niet alleen voor de startende ondernemer een perfecte leidraad, maar ook voor de doorgewinterde ondernemer die toe is aan een frisse kijk op de zaak. 

Voordat we cash kunnen innen, moeten we klanten winnen

Het aantrekken van klanten begint met het zogeheten prospecteren. Neemt u iedere klant zonder een achtergrondcheck aan of gaat u grondiger te werk? Het kan zelfs zijn dat, na de potentiële klant te hebben gecheckt, het beter is om deze uit te sluiten. Uiteindelijk wilt u voorkomen dat uw klanten alleen geld kosten en niets opleveren. Voordat een potentiële klant een nieuwe klant van u wordt, is het zaak om duidelijke afspraken te maken. Werk ze uit op papier en laat ze ondertekenen. Zo weet u niet alleen van elkaar wat u kunt verwachten, maar heeft u ook iets om op terug te vallen wanneer zich problemen voordoen. Hoewel u streeft naar een perfecte samenwerking die smaakt naar meer, loopt het soms helaas anders dan verwacht. Wees (juridisch) ingedekt wanneer dit probleem zich voordoet. 

Leer uw klanten kennen

We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om uw klanten te kennen. Wij weten wie onze klanten zijn, dat is mede wat ons onderscheidt van andere incassobureaus. We benaderen uw klanten niet, zoals vele andere incassobureaus, uitsluitend per brief. Via onze Personal Debt Flow benaderen wij iedere debiteur op zijn eigen unieke manier. Op basis van data bepalen wij wat het beste moment is om de klant te benaderen, maar ook hóe deze het beste benaderd kan worden. De beste benadering is altijd een persoonlijke benadering, daar zijn wij al jaren van overtuigd. 

De komende keren lichten we diverse onderwerpen uitgebreid uit per blog. Dit doen we aan de hand van de zeven stappen uit de "order to cash" methodiek: Prospecteren, Accepteren, Factureren, Beheren, Incasseren, Procederen en Bewaken. Volg deze blogreeks om uw onderneming zo gesmeerd mogelijk te laten lopen.


Johan de Jager (1982) is sinds 2009 actief binnen de credit management branche en sinds 2013 Sales Manager bij het Centraal Invorderings Bureau. Met een eigentijdse, frisse en kritische blik kenmerkt Johan zich als een creatieve sparringpartner met als doel de cashflow van klanten te verbeteren.