Incasso zonder kosten?

Bel direct, 010 - 414 54 44!

Direct contact met CIB incasso

Ik ontvang graag vrijblijvend informatie.

Doeltreffend en debiteurvriendelijk incassotraject

U heeft alles geprobeerd. Geduldig gewacht, herinneringen gestuurd, gebeld, maar die ene klant heeft nog altijd niet betaald. U wilt liever geen incassobureau inschakelen dat uw klant gaat achtervolgen met brieven vol onbegrijpelijke taal. Maar u wilt wel graag betaald worden voor de producten of diensten die u geleverd heeft. Gelukkig kan dat ook op een andere manier. Het Centraal Invorderings Bureau werkt namelijk altijd debiteurvriendelijk.

Aangepaste communicatie

Wij proberen de relatie tussen u en uw debiteur zo goed mogelijk te houden. Wij hebben bijvoorbeeld geen standaard incassoproces. We bekijken iedere debiteur en ieder incassodossier afzonderlijk en ontwerpen dan een incassotraject dat zo goed mogelijk bij uw klant past.

Dat begint al met de communicatie naar uw debiteur. Sturen we deze een brief of een mail? Past een sms’je juist beter bij deze persoon of is een telefoontje niet gewoon de beste keuze? Naar een student sturen we eerder een sms’je, terwijl we een 65-plusser liever bellen. En als we een brief sturen naar een senior, dan gebruiken we een groter lettertype. Allemaal factoren waar we in onze communicatie richting uw debiteur rekening mee houden. We kijken bovendien ook hoe u met uw klanten communiceert. Is dat digitaal en redelijk informeel, dan communiceren wij ook zo. We zorgen er zelfs voor dat onze schrijfstijl past bij die van uw organisatie.

Regeling afstemmen

Zodra wij contact hebben gelegd met uw debiteur, gaan we kijken wat er aan de hand is. Wil de debiteur niet betalen? Bijvoorbeeld omdat een product niet volgens de afspraken geleverd is of omdat de dienst niet was zoals afgesproken? Of kan de debiteur niet betalen omdat hij niet voldoende financiële middelen heeft?

In het laatste geval is uw factuur meestal niet de enige die de debiteur niet kan betalen. Het heeft dan niet zoveel nut om het openstaande bedrag in één keer terug te eisen. Het werkt veel beter om meer termijnen af te spreken, waarin de debiteur steeds kleine bedragen betaalt die hij wel kan missen. Gaat het om grotere bedragen, dan nodigen we vaak zowel u als uw klant bij ons op kantoor uit. In een gesprek bepalen we samen een oplossing die voor beide partijen acceptabel en haalbaar is. Zo krijgt u betaald voor de producten of diensten die u heeft geleverd en wij helpen uw debiteur om aan zijn verplichtingen te voldoen.

Gebruikersgemak

We maken het incassotraject voor uw debiteur zo makkelijk mogelijk. Hij krijgt toegang tot onze portal aanmaningontvangen.nl. Hier kan uw debiteur alles regelen rondom de aanmaning die wij hebben gestuurd. Hij kan hier uiteraard direct betalen, maar hij kan ook bezwaar aantekenen. Als uw debiteur graag contact wil met een van onze medewerkers, dan kan hij hier aangeven op welk moment hem dat het beste uitkomt. Het is ook mogelijk om via deze portal een betalingsregeling te treffen en hiervoor een voorstel te doen.

Bedankt voor uw betaling

Als uw debiteur betaald heeft, sturen wij hem hiervan een bevestiging. Vaak hoort een debiteur na betaling namelijk niets meer. Bij een deelbetaling sturen we een bericht waarin we hem bedanken en waarin we wijzen op de datum waarvoor de volgende termijn betaald moet worden. Ook als de debiteur de laatste termijn of de hele factuur in één keer betaalt, sturen we een bedankbericht. We vermelden er dan bij dat dit het laatste bericht was over dit incassodossier. Zo weet uw debiteur precies waar hij aan toe is.

De combinatie van maatwerk en gebruikersgemak zorgt ervoor dat wij heel veel projecten met een goed resultaat af kunnen sluiten. Met respect voor uw debiteur en een betaalde factuur voor u.

Wilt u weten wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.


Roman Berkhout

(1983) is sinds 2004 actief binnen de credit management branche en sinds 2011 Commercieel Directeur bij het Centraal Invorderings Bureau (CIB incasso). Middels een innovatieve blik op klant (acceptatie)processen leveren Roman en zijn collega's een meetbare toegevoegde waarde aan de credit management branche.